Mijn avontuur naar Ghana!

Het einde van mijn avontuur in Ghana!

Het allerlaatste berichtje op mijn blog!

Mijn terugreis en vlucht verliep allemaal prima. Ik heb echter niet kunnen slapen, maar dat was niet zo erg. Rond 06:30 in de ochtend kwam ik eindelijk aan in Nederland en stonden mijn ouders, Emiel en Mike mij op te wachten met een hele leuke spandoek: "Welkom thuis Celine". Nog even een kopje thee/koffie en toen zijn we naar Delfzijl vertrokken. Toch gek om nu weer in Nederland te zijn, maar het went ook erg snel. Ik geniet wel van alle luxe die we hier hebben: schone omgeving, hele goede en veilige wegen en auto's, een normale geur buiten, (warme) douche, een gróót en schoon huis, stromend water en een koelkast vol met lekker drinken en eten. Eigenlijk heb je het niet écht nodig, maar is het fijn om te hebben. Aan het einde van de middag kwam Oma en die was ook erg blij om mij weer te zien. We gingen lekker BBQen. Als grote verassing kwam Mandy (het zusje van Mike) en mijn vier vriendinnen (Nina, Kim, Iris en Marith) ook om gezellig mee te eten. Super leuk! Ook heb ik al mijn Afrikaanse kleding laten zien en heb ik de cadeautjes uitgedeeld.

3 maand lang heb ik jullie mijn dagelijkse verhalen verteld en zoals ik van jullie leuke reacties begreep hebben jullie er van genoten. Fijn om te horen! Ondanks dat ik het soms wel lastig had de eerste weken en erg moest wennen aan de cultuur en de mensen, kijk ik er met een ontzettend goed gevoel op terug en is het een héél leuk avontuur geweest waarbij ik veel heb gezien en heb beleefd. Ook ben ik erg blij met wat ik heb kunnen doen met jullie donaties! Zo konden we de school en het weeshuis weer een stukje beter maken. De kinderen waren er ook erg blij mee. Bedankt dat jullie het avontuur met mij mee lazen en soms reacties plaatsten. Zelf hoop ik zeker nog een keer terug te komen naar het mooie Ghana en nog meer van het land te kunnen zien en weer een bezoekje te brengen aan het bijzondere plaatsje Senya Beraku en de kinderen op de school!

Liefs Celine

Jenny

Wat een mooi avontuur was het Celine en wij hebben het met jou mogen beleven, bedankt voor je mooie verhalen, groetjes van ons!

Meta

Leuke verhalen heb je geschreven Céline! Fijn dat je zo genoten hebt en dat de donaties goed besteed zijn. Top!

Wijnie

Mooi dat je weer veilig terug bent .
Je verhalen waren altijd leuk om te lezen.
Je hebt goed werk gedaan,en wat mooi om de kinderen zo blij te zien.
Groetjes Wijnie

Jose

Heel mooi Celine dat je jouw avontuur met ons hebt gedeeld! Ik heb altijd met veel plezier je blogs gelezen. Maar ook fijn dat je nu weer terug bent!

Gerdie

Fijn dat je weer thuis bent Céline we hebben elke week genoten van jouw belevenissen, neem mijn petje voor jouw af want ik ben heel bang voor insecten maar we hebben jouw verhalen altijd gelezen en de prachtige foto’s nu lekker weer thuis en ook weer genieten met je familie. Gr Johannes en Gerdie